Väntetiderna ska kortas

Valet den 9:e september är en folkomröstning om välfärden. Därför går vi socialdemokrater till val på att förstärka vården med tre miljarder för att kunna erbjuda vård i tid.

Det ska ske genom att staten och landstingen gemensamt tar fram en generalplan mot väntetiderna i vården. Av dessa tre miljarder får Landstinget Sörmland 90 miljoner kronor. Det är genom samarbete och investeringar vi kortar väntetiderna i vården – inte genom privatiseringar och skattesänkningar. Oavsett vem du är eller var du bor ska du kunna lita på att vården finns där när du behöver den. Det är nu dags att vi gemensamt löser detta, och löser det på ett långsiktigt och hållbart sätt.

Vi tror inte på tillfälliga lösningar som stressar personalen ännu mer, utan tillsammans ser vi till att skapa en lösning som går till botten med de verkliga problemen. En socialdemokratiskt ledd regering är garanten för fortsatta investeringar i sjukvården. Politik gör skillnad och för att sörmlänningarna fortsatt ska kunna få ta del av en trygg vård av god kvalitet så krävs fortsatta investeringar – inte privatiseringar och skattesänkningar. Vi har valt väg för vården och den 9.e september är valet ditt.