Socialdemokratisk politik gör skillnad!

För två år sedan beslutade det socialdemokratiskt ledda Landstinget Sörmland att höja bidragsbeloppet för glasögon till barn och unga.

Såhär sade vi då:

–  Det här beslutet gör att vi ger varenda unge möjligheten att delta på lika villkor både i skolan och på fritiden, plånboken skall inte styra över barnens framtid säger Monica Johansson (S) Landstingsstyrelsens ordförande

Två år senare ser vi fortsatt att vi socialdemokrater levererar en politik som bidrar till en ökad jämlikhet och trygghet för sörmlänningarna. I landstinget har vi bland annat infört kostnadsfri vaccinering för TBE för barn och unga upp till 19 år.

Vi har infört avgiftsfria besök på våra vårdcentraler. Regeringen har dubblerat tandvårdsbidraget för barn och unga samt äldre. Socialdemokraterna är garanten för ett mer jämlikt och tryggt Sörmland. Ett Sörmland där investeringar i vården går före stora skattesänkningar för de rikaste.

För oss socialdemokrater är det centralt att skapa ett tryggare Sörmland som håller ihop. De gör vi genom att investera i en jämlik vård som går att lita på. Vi vet att socialdemokratisk politik har gjort skillnad, gör skillnad och fortsatt kommer att göra skillnad. Nu ser vi till att utveckla den svenska modellen – tillsammans med dig!