ESP Sörmland har haft årsmöte

ESP-Sörmland är en regional s-förening som ägnar sig åt EU-frågor. Igår tisdag hade föreningen digitalt årsmöte. Fredrik Olovsson fick fortsatt förtroende och omvaldes till ordförande. Inbjuden gäst var den socialdemokratiska EU-parlamentarikern Evin Incir.

Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar, ledda av Ulrica Truedsson, var det dags för Evin Incir.

Evin Incir berättade om sitt arbete i parlamentet. För tillfället handlar naturligtvis väldigt mycket om coronaviruset. Men Evin informerade även bland annat om Brexit, miljö- och klimatpoltik samt om arbetet med sociala- arbetares- och mänskliga rättigheter.

Samtliga styrelseledamöter fick fortsatt förtroende och valdes om. Styrelsen består av: Fredrik Olovsson, ordförande, Roger Ljunggren, kassör, Tommi Lycke, sekreterare, Christina Södling, Magnus Brandel, Ulrica Truedsson, Göran Johansson, Caisa Sävheden Larsson och Catharina Fredriksson.

Om du är intresserad av EU-politik och europafrågor och är medlem i någon av Södermanlands läns nio arbetarekommuner är du välkommen att också bli medlem i ESP-Sörmland. För mer information kontakta då verksamhetsassistent Jonny Wallinder, e-post: jonny@sormland.sap.se

Under 2019 ägnade sig ESP-Sörmland naturligtvis mycket åt EU-valet som gick av stapeln den 26 maj. S-föreningen hade ett möte i Nyköping, ett i Katrineholm och ett i Eskilstuna. I Katrineholm gästade statssekreterare Paula Carvalho Olovsson. Paula arbetar som statssekreterare åt statsminister Stefan Löfven och EU-minister Hans Dahlgren. I Eskilstuna gav tidigare finansminister Allan Larsson sin syn på Brexit.

Vill du följa våra europaparlamentarikers arbete kan du göra det via Facebook eller via den här hemsidan:  https://sieuropaparlamentet.se/

Ögonblicksbild från det digitala årsmötet med ESP-Sörmland 200428.